متخصص مغز

متخصص مغز

متخصص مغز

متخصص مغز

دوره تحصیلی رشته جراحی مغز و اعصاب

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۰ ب.ظ

بعد از پذیرش دانشجویان پزشکی در آزمون دوره دستیاری و با گذراندن دوره پنج ساله (در برخی مراکز مانند بیمارستان شریعتی وابسته به دانشگاه تهران شش ساله است)، آموزش های لازم در زمینه علوم پایه مغز و اعصاب، بیماری های این رشته و جراحی های مغز و اعصاب را فرا می گیرند. پس از طی دوران آموزشی، امتحان جامع رشته تخصصی که به آزمون بورد معروف است برگزار می‌شود. این آزمون دو مرحله دارد. کسانی که در مرحله اول که همان پره‌بورد است پذیرفته می‌شوند، گواهی نامه تخصصی دریافت کرده و اجازه فعالیت در مراکز دولتی و خصوصی را دارند. کسانی که آزمون مرحله دوم یا بورد تخصصی را با موفقیت پشت سر می‌گذارند مدرک دانشنامه تخصصی یا بورد تخصصی را دریافت کرده و علاوه بر فعالیت در مراکز دولتی و خصوصی می‌توانند در مراکز دانشگاهی نیز به تدریس بپردازند.

پزشکانی که تمایل داشته باشند می توانند دوره های تکمیلی مانند جراحی عروق مغز، تومورهای  پایه جمجمه، جراحی مغز و اعصاب اطفال و جراحی ستون فقرات را نیز در مراکز فوق تخصصی داخل و یا خارج از کشور طی نمایند.

 نتیجه تصویری برای مغز

نظرات  (۱)

۰۷ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۰ کوشا ساعی
به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی